صنایع خودروسازی ایران گام های بزرگی برای توسعه برداشته است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی 'ایران رو' در گزارشی تحلیلی به قلم 'نیكلای سمیونوف' نوشت: تجزیه و تحلیل شاخص های اساسی اقتصاد كلان و توسعه اقتصاد ایران نشان می دهد كه صنایع خودروسازی از مؤثرترین و موفق ترین شاخه های صنایع این كشور است.

پایگاه اینترنتی روسی نوشت: كمتر كسی اطلاع دارد كه ایران در سال 2009 دوازدهمین تولیدكننده بزرگ جهانی خودرو بود.

نویسنده گزارش تحلیلی خاطرنشان كرد:صنایع خودروسازی ایران دومین شاخه مهم اقتصاد ملی بعد از صنعت نفت و گاز به حساب می آید و این كشور در سال‌های 2008-2006 موفق شد پایه های محكم توانمندی صادرات خودرو خود را پی ریزی كند.

'سمیونوف' با اشاره به آغاز صادرات گسترده خودرو ایران از سال 2008 نوشت: تا اواسط سال 2009 ارزش صادرات سالانه خودروهای ساخت جمهوری اسلامی ایران به یك میلیارد دلار رسید.

منبع خبری روسی به برنامه ریزی ایران برای تولید یك میلیون و 130 هزار دستگاه خودرو در سال جاری میلادی اشاره كرد و ادامه داد:درحال حاضر 12 واحد تولیدی در زمینه خودروسازی در ایران فعالیت می‌كنند كه مهمترین آن‌ها 'سایپا'، 'ایران خودرو' و 'پارس خودرو' می باشند.

در این گزارش تحلیلی خاطرنشان شده است: ایران، خودروهای ساخت داخل اعم از كامیون، اتوبوس، مینی بوس و اتومبیل سواری را به 30 كشور جهان صادر می كند.

در ادامه این گزارش به حضور تولیدكنندگان اساسی جهانی خودرو در بازار ایران اشاره و گفته شده است:آن‌ها تولید انبوه محصولات خود را براساس پروانه فنی راه انداخته‌اند كه در میان آن‌ها پژو، سیتروئن و رنوی فرانسوی، فولكس‌واگن آلمانی، تویوتا و نیسان ژاپنی، قابل توجه اند.

پایگاه اینترنتی روسی نوشت:مزیت های ایران چون جذابیت بازار آن از نظر تقاضای مصرف، ارزانی نسبی نیروی كار و چشم انداز صدور كالاهای ساخت ایران به همه كشورهای خاورمیانه جای هیچ شك و تردیدی برای علاقه مندی خودروسازان جهت حضور در بازار خودروی این كشور باقی نمی گذارد.

در این گزارش تحلیلی به سیاست موفق ایران در مقابله با تحریم های غرب به سركردگی آمریكا اشاره و گفته شده است:تهران به موازات تشدید رژیم تحریم و فشار از سوی واشنگتن در زمینه امور هسته‌ای،سیاست متنوع كردن همكاری درحوزه خودروسازی را اتخاذ كرد كه با هدف دفاع از صنایع خودروسازی به اجرا در آمد.

پایگاه اینترنتی'ایران رو' در پایان گزارش خود به نادیده گرفتن تحریم ها از طرف شركای ایران اشاره كرد و خاطرنشان شد:بازیگران بزرگ بازار خودروسازی ایران از تشدید تحریم ها به اضطراب نیفتاده‌اند،به عنوان مثال تولید كنندگان فرانسوی حاضر نیستند این بازار را به رقیبان خود بدهند درحالی كه چینی ها سهم خود را در صنایع خودروسازی ایران افزایش می دهند.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: